Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu

Taupo

Blijf op de hoogte en volg Marion en Geert

24 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Taupo

24 januari.

Op weg naar Taupo. Onderweg stoppen bij Waimangu Valley, een vulkanisch park. Hier een wandeling van plm 2 uur gemaakt, langs onder meer Frying Pan Lake, de grootste warmwaterbron ter wereld. Verder allerlei kleurrijke water- en modderpoelen.
De tocht voortgezet richting Huka Falls, een waterval die je o.a. met een Jetboat kon bereiken. Dit was echter iets te veel van het goede voor mij, dus maar weer aan de wandel. Echt fantastisch, ook om te zien hoe de Jetboats de waterval benaderde.
In Taupo campsite gezocht en de volgende dag weer op pad. Bestemming: Wai-O-Tapu, een ander vulkanisch park.
De bedoeling was dat wij dit in een half uur zouden bereiken. Echter het navigatiesysteem had andere plannen, wilde Marion even op de proef stellen. Een kronkelweg, deels onverhard, overstekende schapen e.d. Echt spannende momenten, waarbij ze spontaan aan de "kantel"-verzekering moest denken, haha.
Na 1,5 uur Wai-O-Tapu eindelijk bereikt. Wat een geweldig park, zoveel mooier dan Waimangu Valley. Schitterend al die kleuren en stoombaden.
's-Middags nog even in het centrum van Taupo gewandeld, met als afsluiting een cruise naar de Maori Rock Carvings in Mine Bay.
Totaal onverwacht werd dit een All In cruise, pizza's , heerlijke hapjes en drank genoeg!
Wederom 2 geweldige dagen!!
Morgen verder naar Tongariro National Park.