Tongariro NP - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu Tongariro NP - Reisverslag uit Whakapapa Village, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu

Tongariro NP

Blijf op de hoogte en volg Marion en Geert

26 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Whakapapa Village

Maandag 25 januari naar het prachtige Tongariro National ! Met de camper eerst naar Iwikau Village , met de stoeltjeslift naar de top van de Ruapehu, ( ja ja Nick ik heb het gedaan!) vanaf, een op 2000 mtr hoogte gelegen restaurant moesten wij nog 3 uur klimmen om de top te bereiken, na anderhalf uur vond ik het genoeg, het was veel te warm en ik was echt kei moe ! Terug bij het restaurant even bijkomen en met de stoeltjeslift weer naar beneden, wat een prachtig uitzicht.
De volgende dag vanuit Whakapapa Village een tocht gemaakt naar de Taranaki Falls, tja wederom een prachtige waterval!! Nog een mooie route richting Tama Lakes gelopen en terug boven de waterval, echt schitterend! 's middags de korte, maar stevige Ridge Track, vooral het laatste gedeelte pittig. Moe maar weer voldaan vroeg naar bed , morgen naar Wellington voor alweer onze laatste dag op het Noordereiland, waarvandaan overmorgen met de ferry naar het Zuidereiland !

• 29 Januari 2016 - 09:53

Steef:

Mooie foto's :) goed dat je met de ligt bent gegaan, we zeiden toch dat het de moeite eaard was !:)

• 29 Januari 2016 - 19:41

Debbie:

Heldin!!
    Het Noordereiland zit er al weer op, nu naar het prachtige Zuidereiland! Geniet ervan ☺️