Abel Tasman NP - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu Abel Tasman NP - Reisverslag uit Motueka, Nieuw Zeeland van Marion en Geert - WaarBenJij.nu

Abel Tasman NP

Blijf op de hoogte en volg Marion en Geert

31 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Motueka

Zondag 31 januari, Motueka.

Donderdag aangekomen in Wellington, waar we dus snel wisten waarom ze het "Windy City" noemen: koud, nat en vooral veel wind. Vroeg gaan slapen dus.
Met de Ferry over naar Picton en daarna doorgereden naar Nelson. 'S-middags nog een wandeling langs het strand gemaakt, de volgende dag leek op Wellington: slecht weer dus Nelson maar snel achter ons gelaten en vroeg op weg gegaan naar Abel Tasman NP, uitvalbasis Motueka.
Aangezien de watertaxis in de middag niet meer beschikbaar waren, hebben we een wandeling van plm. 3 uur gemaakt. Heen en weer naar Apple Tree Beach.
Een prachtige wandeling langs enkele stranden en baaien.
Zaterdag een bezoek gebracht aan Ngarua Caves, een prachtig en indrukwekkend grottenstelsel echt zo mooi!! Daarna doorgereden naar Takaka, naar de korte maar wederom prachtige Grove Scenic wandelroute. Een wandeling langs o.a. steile rotswanden.
De dag afgesloten bij een zalmkwekerij, waar Geert een zalm heeft gevangen! Deze werd ter plaatse schoongemaakt en gerookt. Verser kun je het niet hebben. Echt heerlijk!
Zondag weer vroeg gaan rijden voor de lange rit naar Greymouth, 4,5 uur in totaal.
In Greymouth een korte, winkels waren dus dicht, wandeling gemaakt. De plaatselijke brouwerij maar opgezocht daar lekker proeverijtje gedaan ,was weer genieten haha.Daar ook verschillende tips en adviezen van de plaatselijke bevolking gekregen, wat een vriendelijke en behulpzame mensen, daar kunnen wij als Nederlanders een voorbeeld aan nemen.
Morgen op pad naar Franz Josef !